STASZIC

XIV Liceum Ogólnokształcące

Nowowiejska 37a
02-010 Warszawa

(22) 825-13-25
fax. 825-68-99

Psycholog

Małgorzata Randzio mrandzio@staszic.waw.pl

(22) 825-80-85 wew. 114 (pokój 118, I piętro)

poniedziałek8:30 - 14:30
wtorek10:00 - 16:30
środa8:30 - 9:30
czwartek8:30 - 13:00
piątek12:00 - 16:00

Pedagog

Agnieszka Tokarska-Serwa aserwa@staszic.waw.pl

(22) 825-80-85 wew. 115 (pokój 202)

poniedziałek11:15 - 14:00
17:15 - 18:00
wtorek9:00 - 13:00
środa8:00 - 14:00
czwartek9:00 - 13:00
piątek8:00 - 12:30

Doradca zawodowy

Agnieszka Tokarska-Serwa aserwa@staszic.waw.pl

(22) 825-80-85 wew. 115 (pokój 202)

poniedziałek15:45 - 17:15
wtorek13:00 - 14:00
środa14:00 - 15:00
czwartek13:00 - 14:00
piątek12:30 - 13:15

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Poniedziałek 15:00 - 15:45

Uczniami naszej szkoły opiekuje się:

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna Nr 9
ul. Radomska 13/21, 02-323 Warszawa
tel. 22 822 28 87, tel./fax 22 822 07 51
e-mail : sekretariat@poradnia9.waw.pl
www.poradnia9.waw.pl

  • poniedziałek – piątek 8.00 – 19.00
  • sobota 9.00 – 13.00

XIV Liceum im. Stanisława Staszica

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 stycznia 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560 i 1669)

Dyrektor szkoły organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Uczniowie i ich rodzice/opiekunowie oraz nauczyciele mogą korzystać z niej dobrowolnie i nieodpłatnie.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych, wynikających w szczególności:

  • z niepełnosprawności;
  • z niedostosowania społecznego;
  • z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
  • ze szczególnych uzdolnień;
  • ze specyficznych trudności w uczeniu się;
  • z zaburzeń komunikacji językowej;
  • z choroby przewlekłej;
  • z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
  • z niepowodzeń edukacyjnych;
  • z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
  • z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów.

Pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielają uczniom nauczyciele oraz specjaliści wykonujący szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, doradcy zawodowi i terapeuci pedagogiczni.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:

  • rodzicami uczniów;
  • poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
  • placówkami doskonalenia nauczycieli;
  • innymi szkołami i placówkami;
  • organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana z inicjatywy:

  • ucznia;
  • rodziców ucznia;
  • dyrektora szkoły;
  • nauczyciela, wychowawcy lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem;
  • pielęgniarki szkolnej;
  • poradni;
  • pracownika socjalnego;
  • asystenta rodziny;
  • kuratora sądowego.

W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w formie:

  • zajęć rozwijających uzdolnienia ( 45 minut, w grupie do 8 uczniów);
  • zajęć dydaktyczno-wyrównawczych( 45 minut, w grupie do 8 uczniów);
  • zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, socjoterapeutycznych (60 minut, w grupie do 10 uczniów) oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym

( 60minut, w grupie do 5 uczniów).

W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć specjalistycznych w czasie krótszym niż 60 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć.

  • zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej;
  • warsztatów;
  • porad i konsultacji.

W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.

Nauka ucznia udział ucznia w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych i zajęciach specjalistycznych trwa do czasu zlikwidowania opóźnień w uzyskaniu osiągnięć edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego lub złagodzenia albo wyeliminowania zaburzeń stanowiących powód objęcia ucznia daną formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej.